متری برای عملگرهای خطی بی کران در فضای هیابرت

پایان نامه
چکیده

متری در( s(hمجموعه همه عملگرهای نیم بسته در فضای هیلبرت h معرفی می کنیم که آن را با q-متریک نشان می دهیم و در پایان به مطالعه همبندی بین کران های نسبی و q- متریک می پردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

عملگرهای ترکیبی وزن دار کران دار مرتب بتوی فضای برگمن

کران داری, فشردگی عملگرهای ترکیبی وزن دار روی فضای برگمن با استفاده از تبدبل های برزین عمومی سرشت نمایی شده اند. اغلب نتایج بدست آمده برای فضاهای هاردی و فضابی برگمن برقرار هستند. در این پایان نامه کران داری مرتب عملگر ترکیبی وزن دار روی فضای برگمنl_a ^2 را بررسی می کنیم و آن را به فضای هاردی وفضای برگمن وزن دار تعمیم می دهیم.

15 صفحه اول

عملگرهای الحاقی در فضای خطی نرم دار فازی

در این پایان نامه فضاهای خطی نرم دار فازی، انواع عملگرهای خطی کراندار و پیوسته فازی، فضای دوگان فازی وعملگرهای الحاقی روی فضاهای خطی نرم دار فازی معرفی شده اند. سپس روابط بین کرانداری فازی و پیوستگی فازی را مورد مطالعه قرار داده ودر نهایت بعضی نتایج مهمروی عملگرهای الحاقی اثبات می گردد.

ارتباط بین پیوستگی و کران داری عملگرهای خطی در فضاهای نرم دار احتمالی

در این پایان نامه به بررسی مفهوم انواع کران داری عملگرهای خطی بین فضاهای نرم دار احتمالی، ارتباط بین آنها، به ویژه ارتباط آن ها با مفهوم پیوستگی می پردازیم. بعلاوه شرایطی را بدست می آوریم که تحت آن شرایط، عملگرهای خطی روی فضاهای نرم دار احتمالی متناهی البعد، پیوسته و کران دار باشند.

15 صفحه اول

مقادیر ویژه عملگرهای انتگرال معین مثبت روی بازه های بی کران

فرض می کنیم k(x,y) هسته معین مثبت عملگر انتگرال k روی بازه بی کران i باشد. اگر k به کلاس a تعلق داشته باشد، عملگر انتگرال متناظر، فشرده و از کلاس تریس است. تحت شرایطی هسته k با یک سری که همگرای مطلق و همگرای یکنواخت است، نمایش داده می شود که جملات آن از توابع ویژه عملگر k که پیوسته یکنواخت هستند، تشکیل شده است.

15 صفحه اول

کران پایین از نوع کاپسن برای برای عملگرهای ماتریسی روی فضاهای دنباله ای وزن دار

در این پایان نامه کران پایین عملگرهای ماتریسی پایین مثلثی روی فضاهای دنباله ای وزن دار مورد بررسی قرار گرفته است. کران پایین عملگرهای ماتریسی پایین مثلثی و هاسدورف روی فضای l_p مشخص شده بودند که در ادامه کار توانستیم کران پایین چنین عملگرهایی را روی فضای دنباله ای وزن دار l_p (v)محاسبه کنیم.همچنین مسأله کران بالا و نرم عملگرهای پایین مثلثی که قبلا روی فضای l_p و l_p (v) بررسی بود، به فضای دنبال...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - پژوهشکده ریاضیات

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023